Cliëntondersteuning

Wat is cliëntondersteuning?

Cliëntondersteuning is informatie, advies en algemene ondersteuning die bijdraagt aan het versterken van de zelfredzaamheid en participatie. Het gaat om informatie, advies en kortdurende ondersteuning op het gebied van o.a. jeugd, gezin, werk, inkomen en zorg.

Waar vind ik een cliëntondersteuner?

Als u uw eigen hulpvraag goed kunt formuleren en uw eigen belang goed kunt vertegenwoordigen, kunt u het uiteraard zelf. Als u dit lastig vindt, kunt u iemand uit uw eigen omgeving vragen om u te helpen. U heeft altijd de mogelijkheid om iemand uit uw eigen omgeving mee te nemen naar een gesprek die u kan ondersteunen. Bijvoorbeeld familie, vrienden of een mantelzorger. Lukt dit niet en heeft u wel behoefte aan cliëntondersteuning, dan heeft de gemeente cliëntondersteuners beschikbaar die u kunnen helpen. In Brielle wordt de cliëntondersteuning verzorgd door MEE Zuid-Hollandse Eilanden. Zij zijn maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur. Het telefoonnummer is 0181 33 35 07, u kunt ook mailen naar servicebureau@meezhe.nl . Op de website, www.meeplus.nl, is meer informatie te vinden.

Moet ik betalen voor cliëntondersteuning?

Nee, er zijn voor u geen kosten verbonden aan cliëntondersteuning. Het is een kosteloze algemene voorziening. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met het Wmo-loket. U kunt de medewerkers van het Wmo-loket bereiken op nummer 0181-471111 of via wmo@brielle.nl. Zij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom de veranderingen.